29.8.2007

Jussi K. Niemelä - anti-anti-monikultturisti

Kolmikkomme Prodos, Finnjävel sekä Jussi K. Niemelä tekivät suurta tuhoa suomalaisessa blogistanissa. Muutamassa loputtoman pitkässä ketjussa tapahtui kamalia. Mikko Ellilän blogille kävi samoin kuin lot:n vaimolle - se muuttui suolapatsaaksi. Rotublogille kävi vielä kehnommin. Ehkä turhaan, se turvautui itsemurhaan. Kaksi-nolla, anti-anti-monikultturismille.

Väänsin Jussin kanssa aikani. Kenties ei ollut järkevää lähteä argumentointileirille miehen kanssa, jonka tekstejä julkaistaan Terra Cognitan toimesta. Varsinkaan sellaisen, jonka lempinimi on "stone".

Tai sitten oli.

Ehkä terävä vastaväittäjä näkee toisessa jotain sellaista, mitä tämä ei itse kykene näkemään. Ehkä tällaisesta vastaväittäjästä on apua oman ajattelun kehittämisessä. Tässä Jussin tykitystä lot:sta:

"Still, I detected precisely biological - not cultural - determinism in your comment above, just like Finnjävel. So I can’t help noticing a constant reverting to ad hoc argumentation in your case too. And yet almost every one of you - I mean the anti-immigrationist movement - pretend to be scientific and rational. This seems odd, since when taken into task, you really don’t seem to know much about the science involved in these questions.

So I have to conclude that you only pretend to be scientific. You smell of fakery and dishonesty. You are like flim-flam artists. In my opinion, with your cherry-picking the data and other similar manoeuvers, you strongly resemble academic feminists who with their aptly named “women’s studies” insolently use the authority of science to promote their political agenda. Besides, in your pretension to know the science behind your political views, you are just like postmodern relativists."


Hmm. En ole vielä tähän päivään mennessä saanut yhtä kovaa kritiikkiä keneltäkään. Toisaalta, maahanmuuttokontekstissa en juurikaan välitä itseeni kohdistuvasta kritiikistä - siitä yksinkertaisesta syystä, että tämä aihe ei ole minusta. Se koskettaa minua, mutta se tapahtuu minusta huolimatta. Maahanmuutto on ilmiö. Joten sitä pitää tarkastella ilmiönä.

Jussi jatkaa:

As I already mentioned, seen from outside, the anti-immigrationist movement resembles a cult, with a heavy dose of elitism, illuminaticism, eschatological Messianism and paranoid delusional conspiracy theories.

Hmm. Tässä vaiheessa vedetään jo kelpo lailla överiksi. Tämä kritiikki ei enää kohdistu itseeni vaan koko antimokuliikkeeseen.

Näistä asetelmista voisi lähteä vääntämään uudelleen. Kävisikö niin hyvin, että Jussi K. Niemelä löytäisi tiensä tänne? Olisi mukavaa pöyhiä pölyttyneitä aivoituksia. Ville Hoikkalan kanssa saatiin esille hyviä ajatuksia, miten käy nyt?

-- lot

ps: Mainittakoon, että en ole siirtämässä keskustelua "kotikentälle" siksi, että erityisesti kaipaisin samoinajattelevilta taustatukea. Siirron syy on se, että ilmaisen itseäni tarkimmin ihan näin suomen kielitse.

ps2: Yritin joskus päästä Jussin kanssavastaavaan keskusteluyhteyteen rakkaan vihreän Tapio Laakson blogissa. Hän ei koskaan julkaissut kommenttiani. Ehkä asia oli helpompi deletoida kuin vastaväittein kumota.

[EDIT] Jussi ilmoitti, että on a) kiireinen sekä b) ei-kiinnostunut keskustelemaan nimettömien tahojen kanssa. Saattoi käyttää termiä ei-miehinen-anonyymipaskahousu, tai jotain sinnepäin, en ole ihan varma.

Jatketaan.

21.8.2007

Virkkeen mittaisia mietelmiä

Tajusin juuri, että "Mustepatruuna" olisi ollut hyvä nimimerkki tahi bloginimi.

-- lot

14.8.2007

Tämä arpa ei voittanut

Elämäntaparikollisten puolustaja. Sotkijoiden puolustaja. Smash Asem -anarkistien puolustaja. Maasta poispotkittujen puolustaja. Kirkon houkutteleminen mukaan lainrikkomistalkoisiin. Sekä vihoviimeisenä niittinä Suvelan äidin "huoltajuuden" puolustaminen.

Voi Ville, Ville.

Kuinka totaalisen väärässä voitkaan olla. Autat heikkoja - hyvä tarkoitus sinänsä - mutta tulokset vääristyvät tavoitteiden irvikuviksi.

Ville.

Kun autat rikollisia, edesautat tulevien rikosten tapahtumista. Kun autat mentaalisesti epävakaita ihmisiä, altistat meidät muut heidän päähänpistoilleen. Kun autat "turvapaikanhakijaa" valitsemaan hakemukseensa "sopivat" sanamuodot, olet omin käsin avaamassa kanalan ovea ketulle.

Mieti, mitä olet tekemässä. Mieti todella.

-- lot

8.8.2007

Soukan ammuskelu

Pelkkiä linkkejä tällä kertaa. Keskusteluihin. Osassa on vähän kontroversiaaleja mielipiteitä..

Suomi24, Sisu, HS

-- lot

2.8.2007

Päivän sana: Sikapartikkeli

"Sikapartikkeli" (substantiivi)

Eng: "Pork particle"

1. Sikoja (Sus scrofa) teurastettaessa ei-toivottuna oheistuotteena syntyvä mikroskooppinen ilmaa kevyempi aines, joka kulkeutuu tuulen mukana teurastamofasiliteetin läpiympäristöön.

Synonyymilista: possubiitti, sikahippu, kaasuuntunut kyljys, trikiinipilvi, arabikarkote, Muhammedin tuska.

Käyttöesimerkki: "Paikalliset muslimit vastustavat hengitysilman mukana kulkeutuvia rasistisia sikapartikkeleita."

(thanks: Etnohelvetti)

-- lot

Astrid Thors - lainrikkoja, osa II

JOHDANTO

Tämä kirjoitus on jatkoa eiliseen tekstiin "Astrid Thors - lainrikkoja?", jossa tarkasteltiin Suomen Ekumeenisen Neuvoston julkaisemaa Kirkko Turvapaikkana -ohjetta. Ohje kannustaa seurakuntalaisia piilottelemaan turvapaikanhakijoita, jotka ovat saaneet kielteisen turvapaikkapäätöksen.

KIRKKO TURVAPAIKKANA -OPAS

Kirkko turvapaikkana -opas tunnistaa ristiriidan vallitsevan lain ja kristillisen etiikan välillä. Seuraavien lainausten valossa on selvää, kummalle kannalle opas lukijoitaan kehottaa:

s14. "Kirkko turvapaikkana -käytäntöön liittyy moraalinen haaste. Lähimmäisenrakkauden toteuttaminen äärimmäisessä tilanteessa, jossa turvapaikanhakijaa uhkaa karkotus, vaatii tottelemattomuutta vallitsevia lakeja kohtaan. Kristillinen etiikka menee edelle silloin, kun sen ja valtion lain välillä on ristiriita. Ennemmin meidän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä."

s15. "Kansalainen on omantuntonsa mukaan velvoitettu olemaan tottelematta viranomaisten lakeja ja säädöksiä, jos ne ovat ristiriidassa moraalisen järjestyksen, ihmisen perusoikeuksien tai evankeliumin kanssa. Tällaisen kansalaistottelemattomuuden oikeutus nousee siitä, että Jumalaa tulee totella enemmän kuin maan poliittista johtoa.”

s15. "Laki ja moraali eivät ole toistensa synonyymeja, eikä laki moraalin mitta. Lait ovat usein moraalia ja moraalikäsityksiä konservatiivisempia; ne ovat ihmisten säätämiä kompromisseja."


Kirkko turvapaikkana -opas on tehty sovellettavaksi tilanteisiin, joissa lakia on tarkoituskin rikkoa. Se ei ainoastaan kerro, miten lakia tulisi rikkoa, se myös antaa kristilliseen perinteeseen nojaavat perustelut sille, miksi lakia tulisi rikkoa. Vaikka tarkoitus on epäilemättä oppaan kirjoittajien mielestä mitä parhain, se ei poista sitä tosiasiaa, että opas ja sen mukana oppaan tekijät syyllistyvät rikokseen yllyttämiseen. Iänikuisen vanha exitus acta probat, jälleen kerran. Valitettavasti rikoslain 5. luvun 5 § kuuluu seuraavasti: "Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä."

Mainittu opas on julkaistu Suomen Ekumeenisen Neuvoston internet-sivuilla, osoitteessa:

http://www.ecredo.fi/sen/data/liitteet/kirkko_turvapaikkana_2007-1.pdf

Joukkoviestinnässä annetun lain 24 §:n nojalla kaikkien luettavissa olevaa internetsivustoa on pidettävä sanotun lain tarkoittamana joukkotiedotusvälineenä. Rikoslain 17. luku 1 § Julkinen kehottaminen rikokseen kuuluu seuraavasti: "Joka joukkotiedotusvälinettä käyttäen tai julkisesti väkijoukossa taikka yleisesti tietoon saatetussa kirjoituksessa tai muussa esityksessä kehottaa tai houkuttelee rikoksen tekemiseen siten, että kehotus tai houkuttelu .. aiheuttaa vaaran, että sellainen rikos tai sen rangaistava yritys tehdään .. on tuomittava julkisesta kehottamisesta rikokseen sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

Yllämainituilla perusteilla Kirkko turvapaikkana -oppaan kirjoittajien Jan Edströmin, Ville Hoikkalan, Marja-Liisa Laihian sekä Sanna Ylä-Jussilan toimet täyttävät rikoksen tunnusmerkistön rikokseen yllyttämisen sekä julkinen kehottamisen rikokseen -lainkohtien perusteella. Keskusrikospoliisin tulisi käynnistää näiden henkilöiden kohdalla esitutkinta sekä ryhtyä tarvittaviin toimiin materiaalin poistamiseksi internetistä.

MINISTERI ASTRID THORS

Maahanmuutto- ja eurooppaministeri Astrid Thors on julkisuudessa kommentoinut Kirkko turvapaikkana -opasta. Kotimaa-lehden artikkelin mukaan ministeri on lukenut oppaan huolellisesti.

Ministeri kommentoi: "käytännön tason ohjeissaan Kirkko turvapaikkana -opas kehottaa toimimaan lainsäädännön puitteissa." Tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa. Opas on nimenomainen ohje lain rikkomiseen. Oikeustieteen kandidaatina, varatuomarina sekä perustuslakivaliokunnan jäsenenä Thorsin pitäisi ymmärtää, että mikäli tekstissä lukee: "Lähimmäisenrakkauden toteuttaminen .. vaatii tottelemattomuutta vallitsevia lakeja kohtaan", niin silloin tekstissä ei liikuta vallitsevan lain puitteissa. Antamalla vahvan tukensa tällaiselle ohjeistukselle Thors antaa vahvan tukensa eduskunnan säätämien lakien rikkomiselle.

Kun Tasavallan presidentti 19.4.2007 nimitti kansanedustaja Thorsin maahanmuutto- ja eurooppaministeriksi, kuvitteliko hän, että ministerin toimi on vain hyvinpalkattua jatkoa hänen Unicefissa ja Pakolaisneuvonnassa viettämilleen vuosille? Mieltääkö hän ohi lakien tapahtuvan pakolaisten edunvalvonnan ministerin nimenomaiseksi tehtäväksi?

Ymmärtääkö Thors lainkaan, mikä ministerin toimenkuva on?

Voiko tällainen henkilö toimia ministerinä?

Ymmärtääkö Thors, mihin hänen vannomansa virkavala hänet velvoittaa? Kun hän vannoi virassaan noudattavansa perustuslakeja ja muita lakeja sekä toimivansa oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi, ymmärsikö hän todella sanomansa?

Ymmärtääkö Thors, mitä tapahtuu, jos uskonnolliset yhteisöt asettavat omat norminsa vallitsevan lain edelle? Helsingin yliopiston oikeushistorian professori Jukka Kekkonen ainakin ymmärtää. Hän kommentoi tapausta: "On todella kavahduttavaa, että laki voitaisiin syrjäyttää yleisohjeen perusteella niin sanotusti korkeamman arvon, itse määritellyn normin tai omantunnon takia."

Mikäli ministeri Astrid Thors ei näitä asioita ymmärrä, olisiko paras tarkistuttaa hänen toimiensa lainmukaisuus oikeuskanslerilla?

-- lot

1.8.2007

Stasi-materiaalia

Cryptome.org:n John Young tarjoaa ystävällisesti käyttöömme stasi-materiaalia. BDVP-listaan on kerätty ne Itä-Saksan poliisissa toimineet, jotka ovat oletettavasti toimineet Stasin agentteina. Listan otsikot: Sukunimi, etunimi, ID-numero, vaihtoehtoinen ID-numero, titteli, alkuluokitus, toimisto, viimeisin luokitus.

Täysi BDVP-lista (79 sivua, 8,9M)

Kaupunkikohtaiset tiedostot (tiedostojen kokoluokka alle 1M, ellei toisin mainittu): Dresden, Gera, Erfurt, Suhl, Karl-Marx-Stadt, Leipzig (6,1M), Cottbus, Frankfurt-0, Halle, Karl-Liebknecht, Magdeburg, Neubrandenburg, Potsdam, Rostock, Schwerin

-- lot

Astrid Thors - lainrikkoja?

Suomen Ekumeenisen Neuvoston julkaisema Kirkko Turvapaikkana -ohje kannustaa seurakuntalaisia piilottelemaan turvapaikanhakijoita, jotka ovat saaneet kielteisen turvapaikkapäätöksen:

"Kirkot ja uskonnolliset yhteisöt ovat perinteisesti tarjonneet fyysistä ja henkistä turvaa eri tavoin vainotuille ihmisille. Nykyisin kirkko turvapaikkana -käytännöllä tarkoitetaan tilanteita, joissa yksittäinen henkilö tai perhe kääntyy kirkon tai kristillisen yhteisön puoleen hakeakseen turvaa, apua ja tukea kielteisen turvapaikkapäätöksen saatuaan."

Baptistipastori Jan Edström, lakimiesyrittäjä Ville Hoikkala, kirkon maahanmuuttajatyön sihteeri Marja-Liisa Laihia sekä pastori Sanna Ylä-Jussila ovat turvapaikkaohjeen takana. Ohje korostaa, että turvapaikan tarjoaminen kirkosta on äärimmäinen toimenpide jota tulee käyttää vain silloin, kun kaikki muut keinot on jo käytetty. Turvapaikkaa tarjotaan vain, jos vähintään yksi seuraavista neljästä ehdosta täyttyy:

• Hakijalla on perusteltu vainon pelko
• Hänen perhe-elämäänsä kohdistuu vakava uhka
• Hänen tähänastinen turvapaikkaprosessinsa ei ole ollut oikeuden-mukainen
• Hänen turvapaikkahakemuskäsittelyynsä liittyvä tutkinta on ollut puutteellinen

Onko tämä laillista toimintaa?

No eipä tietenkään. Ohjeen sivulla 21 todetaan: "On periaatteessa tulkittavissa, että henkilöt, jotka osallistuvat päätöksentekoon kirkkoturvapaikan myöntämisestä ilmoittautumisvelvolliselle turvapaikanhakijalle, voitaisiin tuomita yllytyksestä ulkomaalaisrikkomukseen. Riski on kuitenkin varsin pieni, lähes olematon."

Mikä on valtiovallan kanta tähän asiaan?

Arvasit oikein.

Maahanmuutto- ja eurooppaministeri Astrid Thors asettuu myönteiselle kannalle. Hän kertoo Kotimaa-lehden haastattelussa kokevansa suojan antamisen turvapaikanhakijoille jopa kirkolliseksi tehtäväksi, joka on tapa osoittaa lähimmäisenrakkautta. Thorsin mielestä "turvapaikanhakijoilla ei ole koskaan liian paljon heitä ymmärtäviä ja tukevia ihmisiä". "Seurakunnat voivat olla turvapaikanhakijoille erittäin tärkeä lähimmäisverkosto Punaisen ristin tapaan", hän sanoo.

Niinpä.

Ministeri asettaa kansalaistottelemattomuuden lain kirjaimen noudattamisen edelle. On mielenkiintoinen oikeudellinen kysymys, syyllistyykö ministeri Thors itse rikokseen hänen puolustaessaan lain rikkomiseen kehottavaa toimintaohjetta.

Myös Kotimaa kirjoittaa aiheesta. Siinä Thors toteaa: "Käytännön tason ohjeissaan Kirkko turvapaikkana -opas kehottaa toimimaan lainsäädännön puitteissa." Tämä saattaa toki pitää paikkaansa, mutta ei millään lailla muuta sitä tosiasiaa, että oppaan keskeinen sisältö on lain rikkomiseen yllyttäminen. Helsingin yliopiston oikeushistorian professori Jukka Kekkonen moittiikin ankarin sanoin Kirkko turvapaikkana -oppaan sanavalintoja. Ne ovat hänen mielestään "häkellyttäviä demokraattisen oikeusvaltion perusperiaatteiden näkökulmasta. On todella kavahduttavaa, että laki voitaisiin syrjäyttää yleisohjeen perusteella niin sanotusti korkeamman arvon, itse määritellyn normin tai omantunnon takia."

[EDIT] Myös Suomalian Sanomat ja Turun Sanomat kirjoittavat aiheesta.

-- lot